کنگره نوشیدنی سبزیجات استفاده گرمازدگی

کنگره: نوشیدنی سبزیجات استفاده گرمازدگی نوشابه پیشگیری تغذیه تاثیر دوغ در پیشگیری از گرمازدگی

گت بلاگز اخبار اجتماعی مدارس سمپاد و نمونه دولتی در دوره متوسطه دوم ادغام می شوند

در حالیکه ابهامات راجع به از بین بردن مدارس سمپاد از متوسطه اول ادامه دارد، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خبر داد که مدارس سمپاد و نمونه دولتی در دوره متوسطه

مدارس سمپاد و نمونه دولتی در دوره متوسطه دوم ادغام می شوند

مدارس سمپاد و نمونه دولتی در دوره متوسطه دوم ادغام می شوند

عبارات مهم : آموزش

در حالیکه ابهامات راجع به از بین بردن مدارس سمپاد از متوسطه اول ادامه دارد، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خبر داد که مدارس سمپاد و نمونه دولتی در دوره متوسطه دوم ادغام می شوند.

به گزارش مهر، علی زرافشان در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با عنوان تغییرات نظام آموزشی در چشم انداز سند تحول به روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت گفت: اقدامی را در دست داریم که به کم کردن استرس و تنش در این دوره نیز کمک کنیم. اردیبهشت ماه هر سال آزمون تیزهوشان و آخرهای خرداد آزمون نمونه دولتی برگزار می شود. از آنجا که جامعه مخاطبان یکسان هستند، جهت کم کردن و یکباره کردن استرس ها توافق کردیم برگزاری آزمون یک بار و به صورت یکسان برگزار شود.

وی ادامه داد: ما معمولا از سوی نهادهای بیرونی نیز مورد پرسش واقع می شدیم که آیا هنگامی که پای مقابله با شبه کنکورها و موسسات کنکو پیش می آید آموزش و پرورش جلوی آسیب های داخلی را نمی گیرد؟ در حالی که مطالبه جدی در سند تحول مبنی بر فراهم کردن زمینه تربیت همه جانبه را در دوره آموزش عمومی بویژه در دوره ابتدایی فراهم کنیم.

مدارس سمپاد و نمونه دولتی در دوره متوسطه دوم ادغام می شوند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بااشاره به مراحل تربیت در سند تحول بنیادین گفت: تربیت همه جانبه از دوره ابتدایی شروع می شود و در دوره اول متوسطه بر فراهم شدن زمینه پرورش استعدادهای فردی و امکان گزینش های متفاوت و بکارگیری آن در موقعیت های فردی جهت شناسایی هویت های خاص در سند تحول تاکید میشود .

زرافشان با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار داوطلب آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی داشتیم که ۵۰ هزا نفر پذیرفته می شدند گفت: یعنی از هر هفت نفر یک نفر به مدارس نمونه دولتی راه می یافت که مسابقه بسیار نفسگیری بوده و از کنکور سراسری دشوارتر است.

در حالیکه ابهامات راجع به از بین بردن مدارس سمپاد از متوسطه اول ادامه دارد، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خبر داد که مدارس سمپاد و نمونه دولتی در دوره متوسطه

وی ادامه داد: ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار نفر نیز در آزمون مدارس تیزهوشان شرکت می کردند که ۱۵ هزار نفر پذیرفته می شدند یعنی از هر ۱۵ نفر یک نفر وارد می شد. این فضا در مدارس ابتدایی از فضای تربیتی غنی و شاداب به فضای یک بعدی، حافظه محور و با جهت گیری آموزشی و آزمون های چهار گزینه ای تبدیل شده است بود و محیطی پراسترس جهت دانش آموز، کادر مدرسه و خانواده ها بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما همزمان دو سیاست کم کردن جمعیت و از بین بردن آزمون ها را از چهار سال گذشته پیگیری کردیم عنوان کرد: بند اول مصوبه اخیر در امتداد ارزشیابی توصیفی که نخستین گام کم کردن استرس بود بر دیگر روش های شناسایی و هدایت استعدادها تاکید دارد. آموزش و پرورش باید با استفاده از ظرفیت های طرح شهاب در دو گروه روش های درون مدرسه ای و برون مدرسه ای زمینه شناسایی و استعداد فرزند ها را فراهم کند.

زرافشان ادامه داد: در بند دوم مصوبه اخیر به از بین بردن آزمون ها در پایه ششم جهت مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و هر مدرسه دیگری که آزمون دارد از جمله بعضی مدارس هیات امنایی، مدارس ماندگار و بعضی مدارس غیردولتی اشاره شده است و بند سوم ممنوعیت بکارگیری جزوات کمک آموزشی در دوره ابتدایی است.

مدارس سمپاد و نمونه دولتی در دوره متوسطه دوم ادغام می شوند

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال تعمیم و عمومیت بخشی و تنوع بخشی به سمپاد هستیم و به دنبال ترحیم سمپاد نیستیم گفت: در سال ۱۳۹۰ بنیاد ملی نخبگان پژوهشی را سفارش داد که در آن گزارش کلید مسئله این بود که در حوزه توجه به استعدادها تک حوزه ای شده است ایم و فقط به یک نوع استعداد توجه داریم و با تک روش آزمون غربالگری می کنیم. در حالی که ما باید به تنوع استعدادها توجه و از تنوع روش ها جهت شناسایی آنها استفاده کنیم. یکی از روشها برگزاری جشنواره ها و مسابقه های و یا جهش تحصیلی هست. ۱۶،۱۷ روش در دنیا مطرح است که یکی از آنها جداسازی است ما روش های دیگر را هم در دست بررسی داریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش چندین سال است شناسایی و بررسی روش های متنوع را جهت شناسایی استعدادهای تازه راشروع کرده است گفت: همزمان پیشنهادی جهت احیای شرکت استعدادهای درخشان از بنیاد ملی نخبگان داریم. ما به سازمانی نیرومند جهت ساماندهی تنوع استعدادها نیاز داریم که بتواند بدرستی سیاست گذاری و مدیریت کند.

در حالیکه ابهامات راجع به از بین بردن مدارس سمپاد از متوسطه اول ادامه دارد، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خبر داد که مدارس سمپاد و نمونه دولتی در دوره متوسطه

زرافشان افزود: امروز در جشنواره جوان خوارزمی بخشی عمده ای از جوایز را دانش آموزان فنی و حرفه ای از آن خود می کنند در حالی که هنرستانی ها قبلا تیزهوش تلقی نمیشدند ولی امروز فهمیده ایم اینها پنجه های قدرت اند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال پاسخگویی به استحقاق ها و استعدادها هستیم راجع به ممنوعیت برگزاری آزمون ورودی مدارس غیردولتی خاص نیز اظهار کرد: قرار شده است آنها هم آزمون نداشته باشند؛ هفته آینده جلسه ای با مدیران بعضی از مدیران این مدارس جهت گزینش روش های جایگزین آزمون برگزار می شود. مصوبه اخیر یک بسته است که ابعاد مختلفی دارد و ابعاد متفاوت آن را مدیریت می کنیم. ممنوعیتی که جهت بعضی فعالیت ها ایجاد شده است مربوط به کل مدارس می شود.

مدارس سمپاد و نمونه دولتی در دوره متوسطه دوم ادغام می شوند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش راجع به اوضاع دانش آموزان فعلی دوره اول متوسطه سمپاد گفت: طبق مصوبه در یک فرآیند سه ساله دانش آموزانی که فعلا در این مدارس اند ادامه تحصیل می دهند تا دوره تحصیلی ارزش به آخر برسد.

وی راجع به نحوه ادامه فعالیت این مدارس بعد از این دوره سه ساله نیز عنوان کرد: دراین باره هم در جلسات آتی بحث خواهیم داشت. تا کنون سه روش پیشنهاد شده است هست. یکی از پیشنهادات این است که این مدارس تا دوسال دیگر فعال هستند و بعد از دوسال تبدیل به مدرسه عادی دولتی میشوند. یکی از پیشنهادات نیز این است که هر دو مدرسه سمپاد ادغام و یک فضا خالی و مدرسه دولتی شود. یکی از راه حل ها نیز اداره هیات امنایی است.

زرافشان راجع به آزمون ورودی پایه نهم مدارس سمپاد نیز اظهار کرد: اقدامی را در دست داریم که به کم کردن استرس و تنش در این دوره نیز کمک کنیم. اردیبهشت ماه هر سال آزمون تیزهوشان و آخرهای خرداد آزمون نمونه دولتی برگزار می شود. از آنجا که جامعه مخاطبان یکسان هستند، جهت کم کردن و یکباره کردن استرس ها توافق کردیم برگزاری آزمون یک بار و به صورت یکسان برگزار شود.

وی در پاسخ به پرسشی راجع به علت تعجیل در اعلام این مصوبه در امسال و در دو ماه مانده به آزمون مدارس تیزهوشان گفت: عجله ای نبوده و از چهار سال قبل مطرح بوده است و آقای بطحایی از مرداد که به وزارتخانه آمد در نخستین گفت و گو ها در این باره سخن گفتند و دکتر دانش آشیانی هم یکی از چالش های مهم را انحراف از مسیر ارزشیابی میدانست. تصمیم گیری در این وقت اتفاق افتاده و مسیری یک ساله جهت آن طی شده است است.

واژه های کلیدی: آموزش | مدرسه | آموزشی | شناسایی | اخبار اجتماعی


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz